[Jeu] Le sphinx à deux têtes !
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
bravo @Morningkill Il s'agit bien de Low Life, rise of the lowly. A toi la main.
Il s'agit d'un setting post apocalyptique pour Savage World, completement barré, dans lequel on joue des losers mutants tels que des vers de terre, des cafards, des kinder pingi, des chimères de différents animaux et j'en passe des pires.
J'en ai effectivement parlé dans le fil "Beau livre, bel objet", car le jeu a été écrit par son illustrateur Andy Hopp qui a contribué a pas mal de projets de RPG en tant qu'illustrateur.
C'est aussi très drole à lire, comme vous avez pu le voir dans les extraits.
Il s'agit d'un setting post apocalyptique pour Savage World, completement barré, dans lequel on joue des losers mutants tels que des vers de terre, des cafards, des kinder pingi, des chimères de différents animaux et j'en passe des pires.
J'en ai effectivement parlé dans le fil "Beau livre, bel objet", car le jeu a été écrit par son illustrateur Andy Hopp qui a contribué a pas mal de projets de RPG en tant qu'illustrateur.
C'est aussi très drole à lire, comme vous avez pu le voir dans les extraits.
Apparently you can take the boy out of the dungeon, but you can't take the dungeon out of the boy
(knights of the dinner table #73)
(knights of the dinner table #73)
- Morningkill
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
ok, ca tombe bien, j'ai lu un truc recemment
To determine the desired crunchiness level for your group, assign a score for each player in your group according to his
play style. For players with odd combinations of preferences, you may wish to award half points or perform other arcane adjustments that feel right to you.
Power Gamer +3
Tactician +2
Method Actor +2
Casual Gamer 0
Butt-Kicker 0
Specialist -1
Storyteller -3
Then average the results. A final score near 3 means that your group would probably prefer a system heavy
on the crunchy bits, like Dungeons and Dragons, or one in which rules are tightiy defined, such as GURPS. A score near -3 suggests you should check out games in which crunchy bits are loosely defined (for example, Vampire: The Masquerade) or treated
in an abstract manner that equalizes all abilities (like Hero Wars.) A result near 0 suggests that you should
just go ahead and pick whatever the heck you want.
- Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
@Morningkill on parle d'un jeu ou de littérature jdr ? Et si c'est un jeu, c'est extrait d'un ldb ou d'un supplément ?
- Morningkill
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Alors, j'aurai appellé ça un supplément générique, moi.
Mais ca rentre aussi sans doute dans ta definition de "littérature jdr"
- Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Probablement, mon cher.Morningkill a écrit : ↑mar. sept. 10, 2024 3:36 pmAlors, j'aurai appellé ça un supplément générique, moi.
Mais ca rentre aussi sans doute dans ta definition de "littérature jdr"
Et ça me convainc que ne possédant rien de tel, je peux jouer Yolo et deviner, sans erreur possible, qu'il s'agit de la version anglaise de Sortir de l'Auberge

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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Les terminologies ressemblent à celles du Robin's Laws of Good Game Mastering si mes souvenirs sont bons.
- Morningkill
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Très bon souvenir - pff, j'aurai pas du m'embeter a recopier la tableau, ca aurait duré plus longtemps !
A toi !
(je suis un peu étonné par la forme et le fond de ce bouquin, sinon, c'est très.. procedurier)
A toi !
(je suis un peu étonné par la forme et le fond de ce bouquin, sinon, c'est très.. procedurier)
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
On cherche un livre de base :
WHAT THE PLAYERS DON’T KNOW
If the PCs have already met Jürgen Sauer in “Cash on Delivery” or “The Thousand Young,” they’ll have a pretty good idea what he’s capable of. If they haven’t, this is a good place for an introduction.
If he’s dead, one cult leader looks pretty much like another, so it’s not a big deal. Also, if he or someone else got the Necronomicon in “Cash on Delivery,” then they’re using it here, giving the PCs another chance at getting and destroying it.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Je tente Fate of Cthulhu
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Playing [nom du jeu] is simple, really. Instead of running around in a real-life theater of operations trying not to die, you play this game, which loosely simulates that activity.
...
Death is an integral part of playing [nom du jeu]. Players may sometimes need to let their characters perish in service of the story, but a good death can be a wonderful thing. A player who loses their character can keep playing by promoting a grunt to officer status and adopting that new character has their own. This may not happen every session, but if it never happen, something has probably gone wrong. At the very least, your game isn't accurately depicting the stakes you will find out in the real universe.
On cherche un livre de base, c. 2017
- Olivier Fanton
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Ah, j'hésitais entre Recon et Band of Blades, avant de voir la date. Le second, donc ? Hum, mais il existe en français...
Un lapin qui bouquine n'a pas besoin de lunettes. (Les Bouquins du Lapin)
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Olivier Fanton a écrit : ↑mar. sept. 10, 2024 8:32 pm Ah, j'hésitais entre Recon et Band of Blades, avant de voir la date. Le second, donc ? Hum, mais il existe en français...
Non, aucun des deux. Le jeu n'est pas traduit.
Captain
...
The captain's bonuses reflect both expertise and experience. Mercenary captains are more than just career soldiers with brass garnish. They're entrepreneurs with a passion for turning professionals-at-arms into a profitable fighting force. With an emphasis on profitable. And an unwritten nod toward "legal", because that always makes thing easier.
Bonus skills ranks : +2 Economics, +2 Contracts, +2 History(Military), +2 to any 1 combat skill; also, you're in charge !
- Mugen
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
7th Sea seconde édition ?
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Le setting est un peu plus futuriste

Neophant (Loxodontus neoelephas sapiens)
Humans uplifted their distant cousins the elephants, and then further tweaked nature's robust, thick-skinned design so the quadruped can walk upright. Massive hands were genengineered as well, but neophants find their long prehensible snouts far more dexterous.
Many neophants have anger management issues, which a competent commander can put to good use.
They're also large enough to make very good meat shields for the rest of their mercenary company, which is appropriate since these traits also make it difficult for them to avoid incoming attacks.