[Jeu] Le sphinx à deux têtes !
- kridenow
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Un nouvel extrait, cela présente un type de perso à jouer.
Mourner
While most of the Neo-Victorian dead are cremated without ceremony, bereaved survivors with wealth and distinction may employ a Mourner, a professional watcher of the dead, to sit over the remains of the deceased.
A Mourner keeps a silent vigil over the corpse for the three days preceding the funeral, ensuring that the corpse does not animate. During this time, the Mourner is expected to sit deathly still, neither sleeping nor speaking. Should the corpse move, the Mourner must be prepared to spring into action, decapitating the animate in a blink of an eye.
All Mourners are members of the Guild that trains and presides over them, but aside from her guild affiliations, a Mourner is a freelance operative. She is expected to establish long-term relationships with the families whom she serves. Once such a bond is formed, a client family is likely to carry on using the Mourner for their bereavement and vigil services as long as they both should live. It is a common practice for the wealthiest families to hire fulltime Mourners. These Mourners are part of the household and are expected to dwell on the family estate. When not sitting vigil, the Mourner serves as a bodyguard for the senior members of the household. It is known that Mourners go to exceptional lengths to protect those whom they serve. Though there have been allegations of Mourners crossing the line into the outright removal of their employer’s enemies, these claims have never been proven.
Due to the sensitive nature of a Mourner’s position, they tend to come from similar backgrounds. They are invariably from the middle and upper classes as the low born would not be accepted by the families that the Mourners Guild serves. Many young widows enter the Guild during the process of mourning, hoping to turn their sorrow to a benevolent pursuit. A prospective Mourner must be at least seventeen years of age and possess a spotless reputation. Though a small number of men complete the rigorous training required to become a Mourner, the vast majority are women.
A Mourner must develop physical endurance bordering on the supernormal. While sitting vigil over a body, the Mourner must go without food and sleep for days at a time while maintaining complete awareness of her surroundings. Her limbs must remain ready for use, even as she remains rigid and unmoving over the body. She must also be a skilled combatant, capable of decapitating a rising animate at a blinding speed.
/Pierre
- Mahar
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
La référence Neo-Victorienne ne m'a permis que de trouver un obscur Unhallowed Metropolis qui semble un candidat assez sérieux...
Quand on est mort, c'est pour la vie (proverbe nécromancien).
- kridenow
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
C'est bien Unhallowed Metropolis, à toi la main.
Unhallowed Metropolis est une uchronie où au début du XXème siècle, les morts se lèvent et attaquent façon invasion zombie. La science se fige, les gens vivent assiégés, reclus dans des villes... des dizaines d'années passent, l'humanité cherche à reprendre le contrôle des campagnes. On y trouve du spiritisme, du vampirisme, des gadgets pseudo-scientifiques et évidemment les Mourners qui découpent du zombie, façon dual wield au kukri. C'est aussi centré sur Londres.
Unhallowed Metropolis est une uchronie où au début du XXème siècle, les morts se lèvent et attaquent façon invasion zombie. La science se fige, les gens vivent assiégés, reclus dans des villes... des dizaines d'années passent, l'humanité cherche à reprendre le contrôle des campagnes. On y trouve du spiritisme, du vampirisme, des gadgets pseudo-scientifiques et évidemment les Mourners qui découpent du zombie, façon dual wield au kukri. C'est aussi centré sur Londres.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
C'était quand même pas gagné. J'ai franchement hésité car la mention "The Royal Navy blasted much of Liverpool to the ground in an attempt to destroy the heavy concentration of animates within the city" me laissait penser à une armée et donc une époque bien plus modernes que 1900...kridenow a écrit : ↑mar. juin 17, 2025 9:58 pm C'est bien Unhallowed Metropolis, à toi la main.
Unhallowed Metropolis est une uchronie où au début du XXème siècle, les morts se lèvent et attaquent façon invasion zombie. La science se fige, les gens vivent assiégés, reclus dans des villes... des dizaines d'années passent, l'humanité cherche à reprendre le contrôle des campagnes. On y trouve du spiritisme, du vampirisme, des gadgets pseudo-scientifiques et évidemment les Mourners qui découpent du zombie, façon dual wield au kukri. C'est aussi centré sur Londres.
Bon du coup à moi de trouver un extrait sybillin dans un JDR obscur !
Dernière modification par Mahar le mar. juin 17, 2025 10:26 pm, modifié 1 fois.
Quand on est mort, c'est pour la vie (proverbe nécromancien).
- Mahar
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Je vous lance donc à la recherche d'un livre de base dont voici un extrait en VO (une VF existe peut-être mais je n'en dispose pas)
THIS SECTION CONTAINS all the creatures, monsters and supernatural beings that player-characters are likely to meet in a game of [nom du jeu], given in alphabetical order. The details here are necessarily sparse (though the numerical information is complete). The [nom d'un supplément](see page 255) contains full information for every entry here, but this list should make a handy quickreference guide.
ADVENTURERS
Adventurers are not actually monsters, but they certainly fit our description of ‘bizarre and dangerous’ adversaries. Adventurers do not form a large percentage of the population, of course. Tables for working out the abilities and equipment of NPC adventurers are given in the sections on page 117 and page 133.
Quand on est mort, c'est pour la vie (proverbe nécromancien).
- Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Dragon Warriors !
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Une liste de monstres en ordre alphabétique, qui reprend les informations d'un autre livre, ça fait penser au Dungeon Master's Guide d'AD&D, première édition, qui a bien eu une traduction, même si avec sa 2e couverture seulement.
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
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